Velkommen hit

Velkommen inn i mine lille matverden.

Jeg er en stor matentusiast, og hobbykokk, elsker å prøve nye oppskrifter, eller smake meg frem til en selvlaget .

I denne bloggen vil jeg skrive litt om mitt hage og planteliv som består mye av dyrking av tomater, chili, grønnsaker, frukt og urter. Og mye om forskjellige typer måter jeg prøver og foredle det jeg dyrker på, altså gode oppskrifter på forskjellige typer mat.
Ved siden av det vil jeg også legge ut oppskrifter som har fulgt meg i mange år, fra min gamle håndskrevende kokebok som jeg startet å skrive på da jeg var 16 år. Der er det oppskrifter fra familiens kjøkkenskrivere igjennom årene, og mange gode oppskrifter som jeg har samlet fra venner og bekjente og fra bøker og blader opp igjennom tidene.

Du finner linker til alle mine oppskrifter nedover i bloggen på venstre side, håper du også har lyst til å prøve noen av de.

Og send meg gjerne en mail (epelargon@gmail.com) eller skriv i kommentarfeltet hvis det er noe du lurer på, eller om noe er uklart. Jeg prøver å svare så godt jeg kan.

Er du også interessert i tomater og chili vil jeg anbefale mine to andre blogger Lille tomat og Chiliglede.



søndag 3. mars 2013

Giwe away, eller frødryss .

Siden denne bloggen er helt ny hadde det vært gøy å ha et lite frødryss eller giveaway på “godt norsk”.  Jeg vil gjerne dele ut 5 poser med tomatfrø (forskjellige sorter) til 2 heldige vinnere.
Give away 001
Alt du må gjøre er:
1 lodd = kommentar under dette innlegget
2 lodd = kommentar under dette innlegget + dele på facebook
3 lodd = kommentar under dette innlegget +  linke til dette frødrysset på din blogg .
Skriv hvor mange lodd du ønsker  + og din mailadr (hvis du ikke har blogg selv) slik at jeg får kontakt med deg etterpå hvis du vinner.
Vinneren blir trukket 14 mars.

10 kommentarer:

  1. Mine tomatfrø spirer dårlig i år... derfor prøver jeg lykken hos deg! Velkommen som blogger!

    SvarSlett
  2. Har skrevet på bloggen om giveawayen, men får ikke til linkingen?
    Så det blir 1 lodd.
    Klem Laila

    SvarSlett
  3. Hei og god mandag.
    Frø er gøy, jeg vil gjerne være med på din Give Away.
    Kommentar og link, 2 lodd på meg.
    Hilsen Marit.

    SvarSlett
  4. Hei, hei! så fint med et lite frødryss!
    1 lodd på meg.

    SvarSlett
  5. Hej - jeg vil meget gerne deltage med 1 lod

    SvarSlett
  6. Jeg har kjøpt frø av deg før, så jeg vet at du har flotte frø. Vil gjerne være med i trekningen, 1 lodd.

    SvarSlett
  7. Spennende med frø. Jeg er gjerne med og tar 1 lodd.

    Vivi

    SvarSlett
  8. Tomater kunne jeg tenke meg, så jeg deltar med 3 lodd. ;)
    God søndagskveld ønskes deg!

    SvarSlett
  9. Håper på en chili-give-away, men intil videre deltar jeg med et lodd her :)

    SvarSlett

Det er alltid hyggelig med tilbakemeldinger, så legg gjerne igjen en kommentar :)